Het eerste nummer van 2022 van Out of Home Shops is uit. Het thema van deze editie is ‘Klaar voor de Start’ waarin uitgebreid aandacht wordt besteed aan nieuwe projecten, uitbestedingen en samenwerkingen. Compass Group kondigde eind vorig jaar hun samenwerking met spoorwegbeheerder ProRail aan. Stijn Rutten en Jacco Schilder, van Compass Group spraken hierover met de redactie en hoe ze de bedrijfscatering gaan verduurzamen.
ProRail is bezig met het verduurzamen van de organisatie en wil in de eigen bedrijfsvoering in 2027 eco-neutraal te opereren. Catering is vaak de facilitaire activiteit met de grootste CO2-uitstoot en onze nieuwe samenwerking richt zich op het verminderen hiervan. Compass Group kent vergelijkbare doelstellingen die samenkomen in het duurzaamheidsplatform NuLA. Het staat voor onze weg naar nul, nul emissie, nul verspilling en nul footprint. En dit nemen wij mee in onze samenwerking.
Samenwerken naar een gezond eetpatroon
Wij gaan voor alle horecagelegenheden en buitenposten van ProRail het eetaanbod faciliteren. Hierbij gaan we een gezonder aanbod creëren en maken we gebruik van data om inzichtelijk te maken hoe we verspilling kunnen tegengaan.
Lees hier het hele artikel of kijk op de website van Out of Home Shops.