AMSTERDAM, 24 februari 2022 – In 2050 zal maar liefst 68% van de wereldbevolking in de stad wonen.* Een half jaar lang staat dit, in Almere, tijdens de wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade centraal met het thema ‘Growing Green Cities’. Vanaf 14 april is Compass Group de trotse culinaire partner van Floriade Expo 2022 en gaat voor meerdere restaurants de exploitatie en banqueting verzorgen.
Compass Group, internationaal marktleider in food en support services, voorziet de gasten op het 60 hectare grote terrein, van een verrassend en duurzaam food & beverage aanbod met haar merken Eurest en famous flavors.
Feeding & Healthying the City
De stad van de toekomst vraagt om groenere, gezondere en energiezuinige oplossingen. Gezonder en bewuster kiezen staat daarom bij alle Floriade-restaurants centraal. Het merendeel van het aanbod is dan ook duurzaam en plantaardig. Het restaurant ‘The Dutch’ is het culinaire hoogtepunt van dit event. Famous flavors werkt hier samen met Les Patrons Cuisiniers. Wisselende sterrenchefs gaan onze gasten, zowel tijdens lunch als diner, culinair inspireren, verwennen en verrassen. Het restaurant heeft 240 plaatsen waarvan 80 op het terras en is toegankelijk voor alle Floriade bezoekers. Van te voren reserveren is gewenst om telleurstelling te voorkomen.
Inspiratie voor de toekomst
“Growing Green Cities is de toekomst. En dit doen we samen.” zegt Kef van Helbergen, Managing Director Benelux bij Compass Group, “Tijdens deze wereldtentoonstelling worden innovaties getoond ter bevordering van Mens & Maatschappij. Wij zijn vereerd hier onderdeel van te zijn door de gasten een lekkere, gezonde en duurzame beleving te geven.” Dit wordt beaamd door Algemeen Directeur Floriade Expo 2022, Hans Bakker: “Eten en drinken tijdens een bezoek aan Floriade gaat over genieten, duurzaam, gezond en lokaal, passend bij de gezonde, groene en leefbare steden die centraal staan bij Floriade. Compass Group is de partner bij uitstek, duurzaamheid en sociale verantwoordelijk passen zij dagelijks toe en is geheel in lijn met onze foodvisie van Feeding the City. Samen maken we op de Expo een positieve impact richting de toekomst.”
*bron: https://population.un.org/wup/Publications